Christchurch Harewood Location de voitures

Your session has expired. Please enter your details and search again.
errors.invalid_concur_awd,avis
Nos excuses... le site n'a pas répondu correctement à votre demande. Si le problème persiste, veuillez contacter {0} et indiquer le CODE DE PROBLÈME <{{vm.code}}> Numéro de référence <{{vm.referenceNumber}}>
Vous êtes connecté. Nous avons recommencé votre réservation pour vérifier que les préférences de votre profil ont été prises en compte.
{{vm.errMsgPast}}
lbl.res.memberRatesSaving,avis   |   lbl.res.memberRatesStartResv,avis lbl.res.step3.reservationSummary.memberbenefits.termsApply,avis
Numéro Wizard d’Avis *
{{vm.reservationModel.personalInfoRQ.firstName}} {{vm.reservationModel.personalInfoRQ.lastName}}
{{vm.customer.firstName}} {{vm.customer.lastName}}
{{vm.reservationModel.personalInfoRQ.firstName}} {{vm.reservationModel.personalInfoRQ.lastName}}
{{vm.customer.wizardNumberMasked}}
msg.res.benefitsApplied,avis {{couponCount}}
Codes de réduction {{couponCount}}*
Codes de réduction {{couponCount}}*
Sélectionner un type de véhicule *
Votre coupon ne peut pas être utilisé pour cette réservation. Découvrez pourquoi.
Veuillez entrer un numéro de membre valide.
Veuillez entrer un numéro de membre valide.
Please enter a valid corporate email address.
{{item.description}}

* Optionnel

Remarque : Les tarifs sont calculés selon les détails que vous nous fournissez. Quelques modifications peuvent changer votre tarif et si c'est le cas, la page Choix du véhicule sera affichée de nouveau.

Continuer

Fall Sale

Save up to 35% on select SUVs

Free Upgrade

Get a Free upgrade on select vehicles

Save up to 10%

Save up to 10% at neighborhood locations
lbl.res.memberRatesSavingMob,avis lbl.res.memberRatesStartResv,avis lbl.res.step3.reservationSummary.memberbenefits.termsApply,avis

Christchurch Harewood (CR0)

Adresse :

26A Sheffield Crescent,
(île du sud), Christchurch, 8053, New Zealand

Téléphone :

(64) 3-357-0167

Heures d'exploitation :

Mon - Fri 7:45 AM - 5:00 PM; Sat 8:00 AM - 12:00 PM

Horaire des Fêtes:

2024
ANZAC DAY   Avril  25  closed
KINGS BIRTHDAY   Juin  3  closed
MATARIKI DAY   Juin  28  closed
LABOUR DAY   Octobre  28  closed
ANNIVERSARY DAY   Novembre  15  closed
CHRISTMAS HOLS   Décembre  25 - Décembre  26  closed

Service de prise en charge gratuit disponible

Informations sur la succursale
Service PREFERRED
Rendez-vous au comptoir de location Avis. Montrez votre permis de conduire et identifiez-vous comme membre du service Preferred auprès de l'agent de location Avis afin de recevoir votre contrat de location préimprimé et vos clés.
Indications générales
Sheffield Crescent se trouve à l'est de l'aéroport, sur ¿¿le côté sud de Wairakei Rd.
Restitutions après les heures d'ouverture
Garez et verrouillez la voiture. Placer le contrat dûment rempli ainsi que les clés dans la boîte prévue à cet effet, qui se trouve dans la zone de restitution. Ne pas oublier de retirer tous vos effets personnels.

Modalités et conditions

Couvertures facultatives

Options excédentaires

La réduction de franchise ou la franchise nulle, disponibles dans les succursales participantes, sont des couvertures facultatives qui réduisent davantage l'excès standard.

réduit l’excès standard. Veuillez cliquer ici pour obtenir plus de renseignements.


Politiques en matière de carte de crédit

Les succursales Avis acceptent les cartes de crédit Avis, American Express, MasterCard et Visa. Au début de votre location, une carte de crédit physique ou une carte de débit doit être présentée au début de la location. Votre carte doit indiquer votre nom, votre signature et votre numéro de carte, ainsi que le logo applicable. Le titulaire de la carte doit être le locataire et être présent lors de la prise en charge du véhicule.

Avis n'accepte pas les cartes bancaires libellées au titulaire de la carte, et n'accepte pas les cartes prépayées ou les cartes à valeur stockée rechargeables, les cartes d'argent de voyage et les cartes EFTPOS. Avis n'accepte pas non plus les cartes présentées sur les téléphones et les montres et ne permet pas les modes de paiement sans contact comme payWave.

À la fin de la location, certaines succursales Avis accepteront une carte prépayée ou une carte à valeur stockée rechargeable comme mode de paiement final.

Remarque : Les frais de transaction par carte de crédit ou de débit sont de 2,53 % pour Visa et MasterCard et de 3,57 % pour American Express (incluant la TPS) au moment de la prise en charge.

Avis Nouvelle-Zélande peut exiger d'un client louant un véhicule qu'il remplisse un formulaire de Conditions requises pour louer un véhicule et de fournir des pièces d’identité supplémentaires si c’est jugé nécessaire ou approprié ou conformément à la loi en vigueur. Veuillez consulter la Politique de Conditions requises pour louer un véhicule.


Politiques en matière de carte de débit

Veuillez consulter les Politiques sur les cartes de crédit


Permis de conduire

Le conducteur doit (i) détenir un permis de conduire complet, valide et approprié lorsqu’il le conduit (et non un permis d’apprenti, provisoire ou rose); et (ii) avoir un permis de conduire international (PPI) ou une traduction officielle (si le permis n’est pas en alphabet romain).

Les permis de conduire roses de la Nouvelle-Zélande indiqueront les mots « Limited », « Alcohol Interlock » ou « Zero Alcohol Limit ». Avis ne louera pas aux clients qui ont un permis de conduire rose.
Un permis de conduire international n’est pas un document autonome et il doit être transporté avec votre permis de conduire national valide afin de le valider.

Le permis de conduire numérique n’est pas accepté en Australie. Vous devez présenter un permis de conduire physique (plastique).

Les permis de conduire chinois sont acceptables tant qu'ils sont accompagnés d'une traduction intégrale en anglais d'un traducteur agréé. Cela comprend également une traduction notariée faite en Chine.


Responsabilité civile et dommages matériels

L'assurance responsabilité civile est conforme aux lois sur les assurances du pays.  Le client peut demander des informations supplémentaires sur les avantages, les conditions et l'acceptation au moment de la location.

Remarque : Certains émetteurs de cartes de crédit offrent une couverture, sous réserve de certaines restrictions, à titre d’avantage pour avoir loué leur véhicule.  On conseille au client de communiquer avec l’émetteur de la carte avant la location.  Toute renonciation doit être mentionnée directement à l’arrivée, en même temps que la location.


Conducteurs supplémentaires

Tous les conducteurs additionnels doivent remplir les mêmes conditions d'âge et de permis de conduire que le locataire. Des frais quotidiens peuvent être facturés pour chaque Conducteur additionnel.

Pour de plus amples renseignements, consultez notre Politique sur les conducteurs additionnels ici.


Frais supplémentaires

Les prolongations et les retours en retard engendrent des frais supplémentaires.


Age Requirements

The minimum age to rent a vehicle is 21 years of age. A Young Driver Surcharge may apply.


Cancellations

You may cancel your booking at any time by calling reservations or managing your booking online.

 

For Pay Now reservations, depending on when you cancel, you will be charged a cancellation or no-show fee.

  • If you need to cancel at least 24 hours prior to your scheduled pick-up time, you will be refunded the pre-paid amount less a cancellation fee of up to $86.25 NZD.
  • If you need to cancel within 24 hours prior to the scheduled pick-up time, you will be refunded the pre-paid amount less a cancellation fee of up to $172.50 NZD.
  • If the value of the reservation is less than the cancellation fee, you will not be charged any further amount and will not be entitled to any refund.
  • If you fail to cancel your reservation prior to the pick-up time and do not collect the vehicle on the pick-up date, a no show fee of the entire prepaid amount will be forfeited.
  • Amounts indicated above are inclusive of GST.
  • For 'Pay at Counter' reservations, no cancellation and or no show fee applies

 


Estimated Totals

Estimated Total includes base rate, taxes (GST) and surcharges. If a discount coupon has been used on your reservation the discounted value will also be calculated in the Estimated Total. Optional insurance coverages, GPS, Child Safety Seats, and one-way fees will also be calculated in the total, where applicable. Items such as credit/debit card transaction fees and petrol are not included in the Estimated Total.


Fuel Policy

To ensure a seamless start to your journey, our vehicles are rented with a full tank of fuel. It would be appreciated if the vehicle was also returned with a full tank, however if this is not possible, a refuelling charge will be applicable. The option of pre-paid fuel is on offer at select locations and the exact rate of the refuelling charge will be available upon vehicle collection. Electric Vehicles must be returned with at least 77% charge, or you'll incur a recharge fee. 

 


Modifying Your Booking

  • You may change your booking (whether a Pay Now or Pay at Counter booking) any time before the day you are due to pick-up the vehicle by calling reservations or managing your booking online (if available). We will send you a revised booking confirmation email confirming your new booking details. For Pay Now reservations, the additional amount to be paid will be charged at time of rental pick up.
  • For Pay Now reservations, if you return the vehicle before the original return date (early return), you will not be refunded any portion of your payment. This does not detract from your rights as a consumer under applicable consumer protection legislation, including the New Zealand Consumer Law.
  • Modifying or returning your vehicle to a different location, changing the dates or the rental duration, will result in the reservation being recalculated at the new daily rates and any applicable one way fees or other charges may apply.

Multi Island Hires

Customers travelling between the North and South Islands are permitted to take Avis rental vehicles on the Inter-Island ferries across Cook Strait.

  • It is the customer's responsibility to book vehicle and passenger ferry tickets
  • A minimum hire period may apply
  • Rental can start and finish at any Avis location in NZ (subject to vehicle availability)

We recommend that our customers book the ferry crossing at their earliest convenience to secure the desired crossing date.

 

Further information and details may be found here.


Pre-Authorisations

At the start of your rental, a pre-authorisation will be placed on your credit/debit card for the total estimated rental charges.
A pre-authorisation holds an amount of money on your credit/debit card. Once a pre-authorisation has been held, you will not be able to use that money. You must have sufficient funds to cover the total estimated rental charges and the card be in your name.
At the end of your rental, the final payment amount will be processed and if applicable, the unused portion of the pre-authorisation will be released. Depending on your bank, the money is usually released within 7-10 working days. Avis will not be held responsible for any overdraft fees.
Customers who prepay or who use the Pay Now option, an additional pre-authorisation of up to $200 at time of pick up will apply.


Privacy

The collection, use, disclosure and retention of your information, including your personal information, provided to us in connection with payment for our services and products, or participation in our programs, whether directly by you or on your behalf through a payment service, is subject our Privacy Notice located on our website or in the terms and conditions of the Rental Agreement and the Privacy Act 1993.


Rates and Inclusions

The vehicle rental price is calculated based on your requested start and end dates and times, the rental location(s), the amount of time you rent for and the type of vehicle you request.

During the year, Avis offer discounted relocation rates. Relocation rates can range from $1.00 to $30.00 NZD per day.
While Avis will endeavour to provide you the vehicle group selected, you may be required to drive another vehicle due to operational requirements.
Changes to returning the vehicle to a different location other than what you select will result in the reservation being recalculated at the prevailing daily rate which will be significantly higher than the advertised price. 
Any applicable one way fee or other charges will apply.

Unless stated otherwise, the price also includes all costs you must pay - for example, GST and any Airport or Wharf fees.


Rental Qualification Policy

Avis New Zealand may require a customer renting a vehicle to complete a Rental Qualification Form and provide additional identification as it deems necessary or appropriate or in accordance with applicable law. For further information and to download the form please click here.  https://www.avis.co.nz/en/rental-qualification-policy


Rental Terms and Conditions


Travel Into Other Countries

Vehicles are not permitted to leave New Zealand.