Aéroport de Dubrovnik Location de voitures (DBV)

Your session has expired. Please enter your details and search again.
errors.invalid_concur_awd,avis
Nos excuses... le site n'a pas répondu correctement à votre demande. Si le problème persiste, veuillez contacter {0} et indiquer le CODE DE PROBLÈME <{{vm.code}}> Numéro de référence <{{vm.referenceNumber}}>
Vous êtes connecté. Nous avons recommencé votre réservation pour vérifier que les préférences de votre profil ont été prises en compte.
{{vm.errMsgPast}}
lbl.res.memberRatesSaving,avis   |   lbl.res.memberRatesStartResv,avis lbl.res.step3.reservationSummary.memberbenefits.termsApply,avis
Numéro Wizard d’Avis *
{{vm.reservationModel.personalInfoRQ.firstName}} {{vm.reservationModel.personalInfoRQ.lastName}}
{{vm.customer.firstName}} {{vm.customer.lastName}}
{{vm.reservationModel.personalInfoRQ.firstName}} {{vm.reservationModel.personalInfoRQ.lastName}}
{{vm.customer.wizardNumberMasked}}
msg.res.benefitsApplied,avis {{couponCount}}
Codes de réduction {{couponCount}}*
Codes de réduction {{couponCount}}*
Sélectionner un type de véhicule *
Votre coupon ne peut pas être utilisé pour cette réservation. Découvrez pourquoi.
Veuillez entrer un numéro de membre valide.
Veuillez entrer un numéro de membre valide.
Please enter a valid corporate email address.
{{item.description}}

* Optionnel

Remarque : Les tarifs sont calculés selon les détails que vous nous fournissez. Quelques modifications peuvent changer votre tarif et si c'est le cas, la page Choix du véhicule sera affichée de nouveau.

Continuer

$15 off

Get $15 off a 3 day rental of $175+

Fall Sale

Save up to 35% on select SUVs

Free Upgrade

Get a Free upgrade on select vehicles
lbl.res.memberRatesSavingMob,avis lbl.res.memberRatesStartResv,avis lbl.res.step3.reservationSummary.memberbenefits.termsApply,avis

Aéroport de Dubrovnik (DBV)

Adresse :

Terminal Building,
Dubrovnik, 20000, Croatia

Téléphone :

(385) 913143019

Heures d'exploitation :

Sun - Sat 7:00 AM - 11:00 PM

Horaire des Fêtes:

2024
WINTER SEASON   Novembre  1 - Décembre  23  08:00AM - 09:00PM
CHRISTMAS EVE   Décembre  24  08:00AM - 06:00PM
CHRISTMAS DAY   Décembre  25  10:00AM - 06:00PM
WINTER SEASON   Décembre  26 - Décembre  30  08:00AM - 09:00PM

2025
WINTER SEASON   Janvier  2 - Février  28  08:00AM - 09:00PM

Service de prise en charge gratuit disponible

Informations sur la succursale
Restitutions après les heures d'ouverture
Stationner et verrouiller la voiture. Placez le contrat rempli et les clés dans la boîte prévue à cet effet. Ne pas oublier de retirer tous vos effets personnels.

Modalités et conditions

Espèce

Les espèces sont acceptées seulement comme paiement au moment de la restitution du véhicule.


Couvertures facultatives

Dommages et vol

Veuillez noter que le rapport de police est obligatoire pour tout dommage supérieur à 15 cm, peu importe votre niveau d’assurance.
Quels produits réduisent le montant que je dois payer si le véhicule est endommagé, perdu ou volé pendant la location par ma propre faute ou par celle de l’un de mes conducteurs ou passagers supplémentaires?
Si vous avez souscrit à l’assurance collision sans franchise (ACF) et que le véhicule, les clés, les accessoires ou les documents du véhicule sont endommagés ou perdus par votre propre faute, ou par celle de l’un de vos conducteurs ou passagers supplémentaires, le montant que vous devez payer pour les dommages sera réduit à la franchise indiquée dans votre contrat de location, ce qui signifie que vous paierez les frais de réparation ou de remplacement plus des frais de gestion de sinistre de 50 EUR (taxable).
Si vous avez souscrit à la protection contre le vol (PV) et si le véhicule est volé ou perdu par votre propre faute, ou par celle de l’un de vos conducteurs ou passagers additionnels, le montant que vous devez payer sera réduit à la franchise indiquée dans votre contrat de location, ce qui signifie que vous paierez les frais de réparation ou de remplacement plus des frais de gestion de sinistre de 50,00 EUR (taxable).
Combien coûte la franchise?
Le montant sera indiqué ou il vous sera indiqué ou communiqué avant d’effectuer votre réservation et il sera indiqué sur votre contrat de location. Vous pouvez réduire la franchise encore plus en achetant un produit de réduction de la franchise.
Comment souscrire à l'assurance collision sans franchise?
Dans la plupart des cas, l’assurance collision sans franchise est offerte avec le véhicule en standard. Si elle est incluse, elle sera indiquée ou elle vous sera communiquée avant d’effectuer votre réservation et elle sera indiquée sur votre contrat de location, ainsi que dans le courriel de confirmation de votre réservation. Si elle n’est pas incluse, vous pouvez y souscrire séparément. Le prix de cette franchise sera indiqué ou il vous sera communiqué avant d’effectuer votre réservation. Vous pouvez également nous appeler pour demander le prix.
Y a-t-il un produit de réduction de la franchise disponible pour réduire encore plus ma franchise?
Oui, cela peut être organisé dans nos bureaux de location
Existe-t-il des cas où une assurance dommages (ou une super assurance collision sans franchise) ne s’applique pas?
Oui, aucune assurance dommages convenue ou super assurance collision sans franchise (ACF) ne s’applique, et le montant de votre responsabilité ne sera pas réduit si : -    Les dommages, le vol ou la perte ont été provoqués par un acte volontaire ou une négligence grave de votre part ou de l’un de vos conducteurs ou passagers additionnels.

- Au moment des dommages, le véhicule était conduit par un conducteur non autorisé, avec votre accord et votre consentement.
- Au moment des dommages, le véhicule était utilisé en violation des dispositions de la section 9) des Conditions générales de la location (sauf si l’utilisation non conforme n’avait aucune incidence importante sur le montant des dommages ou leur cause).
- Au moment de l’accident, le conducteur du véhicule n’avait pas de permis de conduire valide ou si sa capacité à conduire était altérée par l’alcool, des drogues ou tout autre acte similaire.
- Vous avez enfreint à titre fautif votre obligation de nous envoyer un rapport d’incident et un constat, ou votre obligation d’avertir la police, et donc rendu la tâche beaucoup plus difficile ou impossible pour nous de déterminer la cause de l’accident, le montant des dommages ou la faute des personnes impliquées dans l’accident.
- Les dommages ne sont pas survenus pendant la période de location convenue avec nous (c’est-à-dire, en particulier dans le cas de la restitution tardive du véhicule).
- Les dommages sont survenus lors de la conduite à l’étranger sans notre autorisation. Dommages aux personnes ou à leurs biens

Quels produits couvrent le conducteur du véhicule?

L’assurance individuelle accidents (AIA) couvre le conducteur du véhicule et les biens personnels dans le véhicule en cas d’accident.
L'assurance individuelle accidents (AIA) offre les avantages suivants :

  • jusqu’à 5300,00 EUR en cas de décès
  • jusqu’à 10 600,00 EUR en cas d’invalidité totale permanente

Comment obtenir l'assurance individuelle accidents?

Vous pouvez l’acheter dans nos succursales. Le prix par jour se situe entre 3,00 et 5,00 EUR. Vous pouvez souscrire à l’assurance individuelle accidents, peu importe le véhicule que vous louez.


Politiques en matière de carte de crédit

Quelles cartes de paiement acceptons-nous?
Nous acceptons les cartes suivantes :

  •   American Express (sauf les cartes de chèque de voyage American Express)
  •   Diners Club
  •   Crédit Visa
  •   Crédit Mastercard
  •   Cartes de crédit/Coupon Avis

Les cartes prépayées peuvent être utilisées uniquement à la fin de votre location, lorsqu'elles sont utilisées avec une autre carte de paiement. Vous devez présenter l'une des cartes énumérées ci-dessus lors de la prise en charge de votre véhicule. Les cartes de débit sont acceptées uniquement pour le paiement lorsque le véhicule est restitué.
Puis-je payer en espèces?
Non. Malheureusement, nous n’acceptons pas les paiements en espèces.


Politiques en matière de carte de débit

Les cartes de débit sont acceptées uniquement si la carte de débit peut être utilisée pour la pré-autorisation avant de pouvoir prendre en charge le véhicule.

 


Permis de conduire

Au moment de la location, le conducteur doit présenter un permis de conduire valide à son nom de son pays de résidence.  Les clients présentant un permis de conduire rédigé en caractères non latins doivent également présenter un permis de conduire international, à titre de traduction, en plus de leur permis en cours de validité.


Responsabilité civile et dommages matériels

L'assurance responsabilité civile est conforme aux lois sur les assurances du pays. Le client peut demander des informations supplémentaires sur les avantages, les conditions et l'acceptation au moment de la location. Remarque : Certains émetteurs de cartes de crédit offrent une couverture, sous réserve de certaines restrictions, à titre d’avantage pour avoir loué leur véhicule. On conseille au client de communiquer avec l’émetteur de la carte avant la location. Toute renonciation doit être mentionnée directement à l’arrivée, en même temps que la location.


Conditions applicables à l’âge

Pour conduire nos véhicules, tous les conducteurs doivent avoir au moins 21 ans et détenir un permis de conduire complet et valide pendant au moins 1 an au début de la location. Si vous ou l’un des conducteurs avez moins de 24 ans lors de la prise en charge du véhicule, vous devez chacun payer un supplément Jeune conducteur. Pour louer un véhicule de la catégorie H, J, M, N et L, l'âge minimum est de 24 ans.

 

Si vous ou l'un des conducteurs avez moins de 24 ans lors de la prise en charge du véhicule, vous devez chacun payer un supplément Jeune conducteur. Le coût est de 11,25 EUR par jour, par conducteur. Si vous louez le véhicule pour plus de 10 jours, vous ne serez facturé que pour un maximum de 10 jours et vous obtiendrez la couverture pour la durée de votre location, jusqu'à un maximum de 30 jours.


Politique sur le carburant

Options de carburant
Comment calculer le coût du carburant à l’avance?

Vous paierez des frais uniques. Ces frais comprennent le coût du plein de carburant, ainsi que le coût du ravitaillement en carburant du véhicule pour vous. Vous pouvez également nous appeler pour demander le prix. Nous ne vous rembourserons pas le carburant non utilisé à moins que vous ne rendiez le véhicule avec le réservoir plein. Dans ce cas, nous vous rembourserons les frais de « Carburant à l'avance ».
Puis-je acheter l'option « Carburant à l'avance » à tout moment?
Non. Si vous voulez prendre l’option Carburant à l’avance, vous devez la demander au moment de la réservation ou de la prise en charge du véhicule.
Quelles sont mes options si je ne restitue pas le véhicule avec un réservoir plein et que je n’ai pas acheté l’option « Carburant à l’avance »?
Le paiement à la restitution s’appliquera si vous :

  • Vous n'avez pas acheté l'option Carburant à l'avance
  • Vous ne restituez pas le véhicule avec un réservoir plein

Comment calculer le coût du carburant à la restitution?
Vous payez le carburant en fonction de l'indicateur de carburant installé en usine. Nous calculons le prix en arrondissant le niveau de carburant au huitième (1/8) le plus proche d’un réservoir. Nous facturons le prix courant par litre de carburant manquant, taxes en sus, plus le coût du réapprovisionnement en carburant de 48 EUR.


Exigences d'identification

Dois-je apporter mon permis de conduire avec moi?
Oui. Tous les conducteurs doivent apporter toutes les parties de leur permis de conduire avec eux. Les documents du permis de conduire doivent être valides pour conduire le véhicule loué en Croatie.
Y a-t-il une durée minimale pour détenir mon permis de conduire?
Le conducteur/locataire doit posséder un permis de conduire depuis au moins un an.
Exigences d’identification
Dois-je apporter une preuve d’identité?
Oui. Vous devez apporter :

  • La carte de crédit utilisée pour effectuer votre réservation ou une autre carte de paiement à votre nom.
  • une pièce d'identité avec photo identifiable prise au cours des dix dernières années. Nous accepterons votre passeport ou permis de conduire s'il comprend une photo, une carte d'identité nationale ou toute autre forme d'identification émise par le gouvernement;

Autres exigences
Dois-je donner une autorisation préalable ou payer un dépôt de sécurité?
Oui. Vous devez nous donner une autorisation préalable sur votre carte de crédit avant de pouvoir prendre en charge le véhicule. Une autorisation préalable conserve des fonds dans votre compte. Pour les clients qui prennent uniquement l'assurance de base, sans l'option complémentaire pour réduire la franchise à 0, au moment de la prise en charge, nous demanderons une autorisation pour le montant de la franchise (varie en fonction de la taille du véhicule de 1 125,00 à 5 375,00 EUR) sur la carte de crédit du client.
Pourquoi dois-je donner une autorisation préalable ou payer un dépôt de sécurité?
Vous devez nous donner une carte de paiement en votre nom qui contient suffisamment d'argent. Vous trouverez plus d’informations sur les cartes de paiement que nous acceptons dans la section « Options de paiement » de ce document.


Informations importantes

SERVICE DE RÉCUPÉRATION 24 HEURES SUR 24
En cas de panne, appelez le +385 (1) 1987 et le +385 (1) 4673 638

SURTAXES ADDITIONNELLES
Dans certaines succursales, des frais de gestion supplémentaires peuvent s’appliquer (dans les aéroports) pour un montant de 20 EUR (taxable) par location.
LOCATION DE LONGUE DURÉE
Avis peut vous proposer des prix intéressants pour les locations à long terme. Pour plus d'informations, veuillez contacter la succursale d’Avis la plus proche.


Miscellaneous Information

Can I let anyone else drive?
Yes, but only if we have approved them. You may not let anyone drive the vehicle who hasn't been approved by us. This shall not apply if, through no fault of your own, you are unable to drive the vehicle and the vehicle must be driven to prevent an imminent danger (e.g., if you're in a medical emergency and you need to be taken to the hospital). We charge a fee for every Additional Driver we allow to drive the vehicle. EUR 9.00 per day, EUR 63.00 per week, EUR 90.00 maximum (taxable)
Do you offer a 'meet and greet' service?
No, unfortunately we are unable to offer a 'meet and greet' service in Croatia.
Can I pick up the vehicle outside your normal opening hours?
Yes, some rental locations offer an out of hours pick-up service where you can collect the vehicle and any optional extras outside the rental location's normal opening hours.
The out of hours pick up fee is EUR 40.00.

 

Our rental locations offer an out of hours pick-up service where you can collect the vehicle outside the rental locations normal opening hours. This service is charged extra. Please contact our Reservation office for further information on email below:
reservations@avis.com.hr
It is strictly forbidden to smoke in the vehicles. If we believe anyone has smoked in the vehicle during the rental period, a special dry-cleaning charge will apply.
Fines and charges
You are responsible for all fines and charges issued because of you or your additional drivers using the vehicle. Fines and charges could include:

  • All parking fines or charges
  • Toll charges
  • Towing charges
  • Clamping costs
  • Traffic fines or charges
  • Speeding fines
  • And any other charges or fines

If a fine or charge is sent to us because you have not paid a charge or complied with the law, we will take payment for:

  • Our administration fee of 42.00 EUR for each fine or charge issued, which will be charged in the currency of the country where the fine occurred
  • Plus, the fine or charge if we must pay it
  • Cleaning fee

If the interior of the vehicle is especially muddy, dirty, stained or smelly, and our standard cleaning procedure will not fix it, you will be charged a Specialist Cleaning Charge in amount of 75.00 EUR.

 

If you do not cancel your booking before the reservation date and time shown in booking and fail to pick up your vehicle within 24 hours from
that time, the non-cancellation fee will be applied. Depending on the country of rental, this fee will be in the amount of 65.00 EUR.

 

Are there any roads or zones where I need to pay a fee before I can enter?
Yes, there are toll roads and toll bridges which require you to pay a fee if you wish to use them. If you do not pay these charges before you use such roads or bridges, you will incur a fine, which you will be responsible for paying.

Can I smoke in the vehicle?
No, you are not allowed to smoke in the vehicle.
I have been caught speeding, or I didn’t pay a parking charge; what will I have to pay?
You are responsible for all fines and charges issued as a result of you or your additional drivers using the vehicle. If a fine or charge is sent to us because you haven’t paid a charge or complied with the law, we will take payment for:

Our processing fee of 33.00 EUR (taxable) for every fine or fee that has been issued, and
The fine or charge itself – if we have to pay it
I parked the vehicle at the entrance to a property or in a private parking space without authorisation. Will I be charged for the costs that ensue?

Yes, if you parked the vehicle at the entrance to a property or in a private parking space without authorisation and you are charged with trespass by the person affected, you must compensate us the ensuing reasonable costs of proceeding, in addition to a processing fee of 33.00 EUR (taxable).
I’ve left the interior of the vehicle very dirty and made it smell. Will I be charged to clean it?
Yes, if the interior of the vehicle is especially muddy, dirty, stained or has an unpleasant odour, and our standard cleaning procedure cannot deal with this, you will be charged a Specialist Cleaning Charge of 75.00 EUR (taxable).
What happens if I don’t return the incident report form or European accident form?
If you are involved in an accident, or the vehicle, key, accessory, a vehicle document or an extra is damaged, lost or stolen, you must complete a damage report form and in the case of an accident also the European Accident Statement report form correctly and in full and send it to us as soon as possible, but at the latest within seven days.

If you do not send us the damage report form or the European Accident Statement report form within seven days following the accident, loss or theft, a processing fee for our additional work amounting up to EUR 186.00 (taxable) will be levied, insofar as you are culpably responsible for the fact that we have not received a properly completed damage/accident report form within seven days. The payment of this processing fee does not, however, indemnify you from the obligation to submit to us the properly completed damage report form or the European Accident Statement report form.

 

LATE RETURN FEE
Unless agreed differently, all customers must return the vehicle and any optional extras at the time/date and location stated on their rental agreement. If the customer believes they will be late; it is in their best interests to request an extension from us. If the customer is then late in returning their vehicle, they must pay for an extra day's rental for the vehicle and any optional extras plus a late return processing fee for each day/part of a day they are late. The processing fee for late return is 15.00 EUR (taxable).


One Way Rentals

Can I pick up the vehicle from one rental location and return it to another?
Yes, some rental locations let you collect the vehicle and any optional extras from one rental location - and return them to another.

How much is the One-Way fee?
The price depends on the rental location. If you want to pick up the vehicle and return it to a different location in the same country, you can expect it to be between 50.00 EUR and 200.00 EUR (taxable). If you want to pick up the vehicle in Croatia and drop it off in another country, you can expect the cost to be between 300.00 and 5000.00 EUR (taxable). The exact price for this will be either shown or disclosed to you before completing your booking and stated on your rental agreement. You may also contact us to ask about the price.
How do I get a One-Way rental?
You can request a one-way rental when you book - or you can ask for it when you get to the rental location. If you asked for a one-way rental when you booked, the fee will be included in your rental price.

How much will it cost if I did not request a One-Way rental but return the vehicle to a different location?
You will be charged a one-way fee at the '‘pay at location' tariff valid on the day you return the vehicle.You may also call us to ask about the price.

For travelling outside Croatia special conditions apply. The entry into some countries with an Avis vehicle is not allowed. You are not allowed to use the vehicle in Albania, Bulgaria, Georgia, FYR
Macedonia, Kosovo, Turkey, Greece, Russia, Ukraine, Romania, Moldavia, Belarus, Lithuania, Latvia. It is allowed to travel to Bosnia and Herzegovina, Serbia and Montenegro, however there is mandatory charge in amount of 66.40 EUR (taxable) for Cross border insurance. Cross border insurance is insurance for countries which are not part of EU and are considered higher risk countries. Costs for roads with tolls, tolls for bridges, vignettes etc. are entirely your responsibility. if you do not pay these charges before use such roads or bridges, you will be charged a fine.


Rental Options

Customers with disabilities
I have a disability, do you offer adapted vehicles?

No, regrettably, we do not currently offer adapted vehicles.
I have a disability, do you offer hand controls?
No, regrettably, we do not currently offer hand controls or panoramic mirrors at this time.
Popular optional extras to rent
I have small children, do you offer child seats?
Yes, we offer baby, child and boosters seats. A baby seat is typically suitable for a child from birth to 12 months old and weighing no more than 13 kilos. An infant seat is typically suitable for a child aged 9 months to 4 years old and weighing between 9 and 18 kilos. A child seat is typically suitable for a child aged 4 to 11 years old and weighing between 15 and 36 kilos. A booster seat is typically suitable for a child aged 8 to 11 years old and weighing between 20 and 45 kilos. If you would like further information, please contact our Reservations team or a site employee.
Please remember that it is always your responsibility to check whether the seat is fitted correctly before you drive away.
How much are your child seats?
Child safety seat 9.00 EUR per day, Child booster seat 6
.00 EUR per day, Baby safety seat 9.00 EUR per day - all charges are taxable. If the seat is damaged, lost or stolen, you are responsible for the cost of the replacement, unless you were not culpable for the damage, loss or theft and/or it was not due to your fault or to that of your passengers or additional drivers.
I'm not familiar with the area; can I rent a GPS (satellite navigation system)?
Yes, the fee for renting a GPS is 13
.00 EUR per day (taxable). If the GPS device is damaged, lost or stolen, you are responsible for the cost of the replacement, unless you were not culpable for the damage, loss or theft and/or it was not due to your fault or to that of your passengers or additional drivers.
I want to be able to access the internet anywhere I go, do you offer a solution?
Yes, we offer Mobile Wi-Fi devices. Please note: the device can be only used on territory of Croatia. The fee for renting WiFi device is
9.00 EUR per day (taxable). If the mobile Wi-Fi device is damaged, lost or stolen, you are responsible for the cost of the replacement, unless you were not culpable for the damage, loss or theft and/or it was not due to your fault or to that of your passengers or additional drivers. If the SIM card or an accessory part of the mobile Wi-Fi device is damaged, lost or stolen, you are responsible for the cost of the replacement, unless you were not culpable for the damage, loss or theft and/or it was not due to your fault or to that of your passengers or additional drivers.


Returns

Pick up and Returns

Meet late arrival fee may apply. For low season after 21:00 hours and for high season after 22:00 hours. The price for Meet Late Arrivals (MLA) is HRK 375.00 including tax.

If you want to extend the rental, please contact us as soon as possible. At the latest, this should be before the end date and time on your rental agreement. Extra days will be charged. If you fail to extend your rental and are late returning the vehicle, we will charge you for an extra day's rental plus a late return administration fee for each day or part of a day until the vehicle is returned. The late return administration fee is HRK 93.75 incl. tax for each day or part of a day you are late.

If you return the vehicle late without our prior agreement, you will be charged an extra day’s rental plus a late return fee of HRK 140.00 Incl. tax for each day or part of a day you are late.

Can I have a vehicle delivered to me?
Some of our rental locations offer a Delivery Service where we drop the vehicle - and any optional extras you pre-booked - off at a time and place you request.
Where a Delivery Service is available, please give us 24 hours notice that you would like us to deliver the vehicle to you. We may be able to deliver it at shorter notice, but you'll need to check with the rental station or Reservations team:
reservations@avis.com.hr
Can the vehicle be collected? Some of our rental locations offer a Collection Service where we collect the vehicle - and any optional extras you rented - at a time and place you request. For further information please contact the rental station or Reservations Team. If you want to have the vehicle collected, you or your authorized agent must be available to hand the vehicle over. You will be responsible for the fuel used - at the Pay on Return rates - to return the vehicle to our nearest rental location unless you buy Fuel up Front. Further information: See the "Fuel Charges" section in this document. Where a Collection Service is available, please give us 24 hours notice when you want the vehicle collected. We may be able to collect the vehicle at shorter notice, but you will need to check with the Reservations team; reservations@avis.com.hr


Travel Into Other Countries

Cross Border Fee within the EU countries (including Switzerland) is applicable in amount of 24 EUR (taxable). For travelling outside Croatia special conditions apply. Entry into some countries with a Budget vehicle is not allowed. You are not allowed to use the vehicle in Albania, Bulgaria, Georgia, FYR, Macedonia, Kosovo, Turkey, Greece, Russia, Ukraine, Romania, Moldavia, Belarus, Lithuania, Latvia. It is allowed to travel to Bosnia and Herzegovina, Serbia, and Montenegro, however there is a mandatory charge in amount of 64.00 EUR (taxable) for crossing the border for NON-EU countries (Bosnia and Herzegovina, Serbia, and Montenegro) which are considered higher risk countries. Costs for roads with tolls, tolls for bridges, vignettes etc. are entirely your responsibility. If you do not pay these charges before you use such roads or bridges, you will be charged a fine.