Paphos Airport Location de voitures (PFO)

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Paphos Airport (PFO)

Adresse :

Succursale à l'aérogare des arrivées,
Paphos, Cyprus

Téléphone :

(357) 24205666

Heures d'exploitation :

Sun - Mon 8:00 AM - 2:30 AM; Tue - Wed 8:00 AM - 1:30 AM; Thu 8:00 AM - 12:30 AM; Fri - Sat 8:00 AM - 2:30 AM

Service de prise en charge gratuit disponible

Informations sur la succursale
Restitutions après les heures d'ouverture
Stationner et verrouiller la voiture. Placez le contrat rempli et les clés dans la boîte prévue à cet effet. Ne pas oublier de retirer tous vos effets personnels.

Modalités et conditions

Politique concernant les conducteurs additionnels

Est-il possible pour quelqu’un d’autre de conduire le véhicule de location?
Oui, c'est possible, mais seulement s'ils sont indiqués sur le contrat de location. Il est important de ne pas permettre à toute personne non autorisée de conduire le véhicule. Veuillez noter qu’il y a des frais pour chaque conducteur supplémentaire autorisé à conduire le véhicule. Le coût est de 7,00 EUR par jour, par conducteur, TVA comprise.
Tous les conducteurs additionnels doivent répondre aux conditions d'âge minimum, de permis de conduire et d'identification.
Si un conducteur additionnel ne répond pas aux conditions d'âge, nous facturerons un supplément de conducteur.


TEST Doc April 20


Couvertures facultatives

Dommages

Quels produits peuvent réduire mes dépenses si le véhicule de location est endommagé?
Si vous avez souscrit à l'assurance collision sans franchise (ACF) et que vous restituez le véhicule avec tout dommage, ou clé, accessoire ou document manquant, vous n'aurez à payer que le montant de la franchise indiqué dans votre contrat de location. Cela signifie que vous couvrirez le coût de la réparation ou du remplacement, ou le montant de la franchise (selon le montant le moins élevé), ainsi que des frais de traitement des dommages de 45,00 EUR.

Vol
Y a-t-il des produits qui peuvent réduire mes dépenses au cas où la voiture de location serait perdue ou volée?
Si vous avez opté pour la protection contre le vol (PV) et que la voiture est volée, votre paiement sera plafonné au montant de la franchise mentionné sur votre contrat de location. Cela signifie que vous n’aurez à payer que le coût de remplacement ou le montant de la franchise, selon le montant le plus bas. En plus, des frais administratifs de 45,00 EUR seront facturés.

Combien coûte la franchise?
La franchise ACF et PV est indiquée sur votre contrat de location et aussi dans le courriel de confirmation de votre réservation. Vous pouvez réduire la franchise encore plus en achetant un produit de réduction de la franchise. Cela réduit également les frais d'administration.

Comment souscrire à l’assurance collision sans franchise et à la protection contre le vol?
Lorsque vous louez un véhicule, l'assurance collision sans franchise sera généralement déjà incluse. Vous pouvez trouver la confirmation de ceci dans votre contrat de location et dans le courriel de confirmation de réservation. Si l'assurance collision sans franchise n'est pas incluse, le coût dépendra du type de véhicule et de la durée de la location. Vous pouvez vous attendre à payer entre 7,50 EUR et 14,00 EUR par jour. Il est important de noter que l’ACF ne couvre pas les dommages causés par un carburant incorrect, des actions intentionnelles ou négligentes, des dommages au dessous/dessus, à l’antenne, aux rétroviseurs, aux pneus, aux roues, au pare-brise, au carter d’huile ou à l’intérieur du véhicule.

Y a-t-il un produit de réduction de la franchise disponible pour réduire encore plus ma franchise?
La super assurance collision sans franchise et de protection contre le vol (SACF/PV) est un produit qui réduit votre franchise jusqu’à zéro. Le coût de l'assurance dépend du véhicule que vous choisissez et de la durée de la location, mais varie généralement entre 25 et 60 EUR par jour. S'il y a un accident impliquant une voiture Avis et un autre véhicule, le conducteur doit attendre que la compagnie d'assurance indiquée par Avis enregistre l'accident et photographie les véhicules. De plus, le conducteur doit remplir et soumettre un rapport d'incident de véhicule Avis le jour même ou le lendemain. Pour plus de renseignements ou pour toute question, veuillez communiquer avec notre équipe du service à la clientèle.

Dois-je payer si le pare-brise est endommagé?
Si vous remarquez un éclat sur le pare-brise de votre véhicule, il est fortement recommandé de communiquer immédiatement avec la ligne d’appel d’urgence au 00357 99634765. En cas de dommages, un rapport d’incident de véhicule doit être rempli et nous être envoyé le même jour ou le lendemain pour chaque incident. Toutefois, si vous avez une protection pare-brise, vous n’aurez pas à payer de montant si votre pare-brise est endommagé. De plus, la protection pare-brise vous exemptera de payer des frais d’administration.

Comment obtenir la protection pare-brise?
La protection pare-brise peut être achetée au comptoir Avis au moment de la prise en charge. Si vous avez souscrit à la protection pare-brise, ceci sera indiqué sur votre contrat de location. Le prix est de 7,50 EUR par jour.

Que se passe-t-il en cas de dommage, de vol ou de perte des options que je loue?
Si les options sont endommagées, perdues ou volées, vous devez payer le coût du remplacement ou les coûts de réparation estimatifs en plus des frais de location.

Y a-t-il des moments où la franchise ne s'applique pas?
Oui, le montant que vous payez ne sera pas réduit si :
A. Les dommages ont été causés par - ou à la suite de :
Dégât des eaux ou incendie

  • la conduite du véhicule sans discernement;
  • Conduite sur des routes non pavées
  • Conduite à l’extérieur de la République de Chypre
  • Conduite ou utilisation du véhicule en violation de votre contrat (par exemple, ne pas attendre la compagnie d'assurance sous contrat avec Avis en cas d'accident et ne pas remplir le rapport d'accident)


Remarque : Avis se réserve également le droit de ne pas remplacer la voiture endommagée.

B. la perte ou le vol a été causé par - ou à la suite de :

  • les clés sont laissées dans le véhicule;
  • les clés sont perdues ou volées;
  • Si le véhicule est utilisé en rupture du contrat.


Que dois-je payer si je n'ai pas souscrit à :
A. Assurance collision sans franchise?
Si le véhicule, les clés, les accessoires ou des documents du véhicule sont endommagés pendant la location, vous devez payer :

  • Le coût du remplacement ou les coûts de réparation estimatifs, le montant inférieur prévalant
  • la perte de jouissance;
  • Plus des frais de traitement des dommages


B. Protection contre le vol?
En cas de perte ou de vol du véhicule, des clés, des accessoires ou des documents du véhicule pendant la location, vous devez payer :

  • le coût du remplacement.
  • la perte de jouissance;


Où puis-je trouver des renseignements sur les frais de vol ou de dommage que j'ai payés?
Si nous découvrons qu’il y a eu des dommages, une perte ou un vol, nous facturerons le montant que vous devez payer sur votre carte de paiement. Sauf si vous nous avez demandé de vous envoyer un reçu par la poste ou par courriel, vous trouverez des précisions sur ce paiement en contactant notre service à la clientèle à info@avis.com.cy

Dommages aux personnes ou à leurs biens
Si je cause une blessure en conduisant, que devrai-je payer?
Lorsque vous faites une réservation, le prix indiqué comprend l’assurance responsabilité civile (ARC). Cette couverture peut prendre en charge les dommages au véhicule d’une autre personne, l’indemnisation pour les blessures subies par d’autres personnes et la perte ou les dommages accidentels aux biens de tiers, y compris l’un de vos passagers. Vous n’aurez pas à payer de frais pour eux, à condition qu’ils respectent la couverture minimale requise par la loi. Cependant, l’ARC ne s'applique pas à tout dommage ou décès subi par le conducteur du véhicule Avis ou tout article personnel endommagé dans la voiture.

Y a-t-il des moments où l'assurance responsabilité civile ne s'applique pas?
Si la loi exige que nous vous fournissions l’assurance responsabilité civile, la protection minimale exigée par la loi (et sous réserve des conditions générales du contrat d’assurance d’Avis avec son assureur) s’appliquera toujours, mais nous, ou notre assureur, pourrions tenter de reco


Politiques en matière de carte de crédit

Quelles cartes de paiement j’utilise pour l'autorisation préalable (dépôt de garantie)?
Nous acceptons les cartes suivantes :

 

  • Cartes de crédit Visa
  • Cartes de crédit MasterCard
  • Cartes de crédit/Coupon à crédit complet Avis


Veuillez noter que les cartes de débit ne peuvent pas être utilisées pour l'autorisation préalable de location de voiture.
En raison de la fluctuation du taux de change et d’autres frais bancaires, nous ne pouvons être tenus responsables de toute différence entre le montant payé et le montant remboursé.
Pour plus de détails, veuillez consulter l’équipe des réservations de Chypre.


Quelles cartes de paiement acceptez-vous?
Nous acceptons les cartes suivantes :

 

  • Cartes de débit/crédit Visa, y compris les cartes Visa Electron
  • Cartes de débit/crédit Mastercard
  • American Express (sauf les cartes de chèque de voyage American Express)
  • Cartes de crédit/Coupons Avis
  • Cartes prépayées en euro
  • Paiements en espèces en euro


Remarque :
En raison de la fluctuation du taux de change et d’autres frais bancaires, nous ne pouvons être tenus responsables de toute différence entre le montant payé et le montant remboursé.

 

Puis-je avoir un remboursement si j’ai payé à l’avance?
Si vous payez à l’avance, nous ne rembourserons pas ce montant prépayé si le coût total de la location du véhicule est inférieur au montant prépayé, par exemple pour les jours non utilisés ou si vous décidez de restituer la voiture plus tôt.

Si vous restituez les produits en option plus tôt, vous pourriez perdre les avantages de toute offre spéciale, ce qui pourrait entraîner des frais globaux plus élevés pour ces produits.

Que se passe-t-il en cas de retard de paiement?
Si vous ne payez pas à temps, nous facturerons des intérêts calculés à 4 % par année au-dessus du taux d’emprunt de base de la Banque de Chypre.

Pour les catégories de véhicules I, K, L, O, vous aurez besoin de deux cartes de paiement au nom du conducteur principal.
Veuillez garder à l’esprit que la carte de paiement utilisée pour effectuer la réservation sera requise pour éviter les transactions frauduleuses. Si vous n’êtes pas sûr, vérifiez le courriel de confirmation de la réservation ou communiquez avec l’équipe de réservation
.


Politiques en matière de carte de débit

Les cartes de débit ne sont pas acceptées.


Permis de conduire

Dois-je apporter mon permis de conduire avec moi quand je loue une voiture?
Oui, vous devez apporter votre permis de conduire valide. Veuillez noter qu’en présentant le permis de conduire physique, le personnel d’Avis vous permettra de conduire le véhicule Avis à Chypre. Vous ne pouvez pas prendre en charge le véhicule avec un permis de conduire numérique. Si votre permis de conduire a été délivré en caractères non latins, un
permis de conduire international sera exigé. Veuillez noter qu’un permis de conduire international n’est pas nécessaire pour les visites de plus de 30 jours à Chypre. Cependant, pour un permis de conduire papier ou pour un permis de conduire de Gibraltar, Jersey, Guernesey ou l’île de Man, vous pourriez avoir besoin d’un PCI de la Convention 1949 pour toute la durée de la visite.

Y a-t-il une durée minimale de détention du permis de conduire?
Oui. Vous devez être titulaire de votre permis de conduire depuis au moins un an pour conduire tous les véhicules Avis. Si vous êtes âgé de 23 à 24 ans, vous pouvez conduire des véhicules des catégories A, B, H si votre permis de conduire est valide depuis au moins trois ans. Si vous êtes âgé de 25 à 29 ans, vous pouvez conduire des véhicules des catégories C, D, E, F, G, M, N et P. Si
vous êtes âgé de 30 ans et plus, vous pouvez conduire des véhicules des catégories I, J, K, L et O si votre permis est valide depuis au moins trois ans.


Puis-je conduire si j'ai des condamnations antérieures inscrites sur mon permis de conduire?
Si vous avez des condamnations pour conduite irresponsable, imprudente ou dangereuse, conduite sous l’influence de boissons ou de drogues, utilisation d’un véhicule non assuré, vol ou prise non autorisée d’un véhicule, ou si vous avez été disqualifié, ou si vous avez deux ou plusieurs condamnations pour d’autres infractions, malheureusement, vous ne pourrez pas conduire nos véhicules.

Dois-je apporter une preuve d’identité?
Oui. Vous devez apporter la carte de paiement utilisée pour effectuer votre réservation et une pièce d’identité avec une photo reconnaissable prise au cours des 10 dernières années, comme un passeport, un permis de conduire, une carte d’identité nationale ou une pièce d’identité émise par le gouvernement.

Dois-je donner une autorisation préalable ou payer un dépôt de garantie?

Oui. Le conducteur principal doit donner une autorisation préalable sur sa carte de crédit avant de pouvoir prendre en charge le véhicule. Le montant est calculé en fonction de l'exonération de franchise ACF/PV et du prix de location, y compris les suppléments facultatifs. Si vous avez sélectionné notre option Payer maintenant, le montant que vous avez payé sera déduit de la valeur de l'autorisation préalable.

Comment puis-je fournir une autorisation préalable?
Vous devez nous fournir une carte de paiement à votre nom qui contient suffisamment d'argent. Veuillez noter qu’en raison de la fluctuation du taux de change et des frais bancaires possibles, nous ne pouvons être tenus responsables de toute différence entre le montant payé et le montant remboursé. Pour en savoir plus, consultez la section « Options de paiement » de ce document ou demandez à un membre de notre équipe.

Si vous voulez plus de renseignements, communiquez avec l'équipe de réservations ou demandez à un membre de notre équipe.


Personal Accident Insurance

Personal Accident Insurance (PAI) is optional and available for purchase at the time of rental.

Super Personal Accident Insurance (SPAI) Not available.

Personal Accident Insurance (PAI) (taxable)

Provides additional limited coverage for the renter and passengers in the case of injury or death while driving the Avis vehicle at 1.30 CYL per day.

Coverage for the renter
in the event of death or total disability

$10,000.00 USD
Coverage for the passengers
in the event of death or total disability
Up to $2,500.00 USD
 Medical treatment or assistance

Up to $500.00 USD
for each passenger.

The customer must request conditions, rates and acceptance at the time of checkout.


Public Liability and Property Damage

Information not available at this time, please check at time of rental.

Information not available at this time, please check at time of rental.

Public liability insurance is in accordance with the insurance laws of the country.  Customer may inquire at the time of rental for additional information of the benefits, conditions and acceptance.

Note: Some credit cards provide insurance coverage, with certain limitations, as a benefit of using the card to rent vehicles.  The customer is advised to contact the card issuer before the rental.  Any waiver must be discussed directly with the location upon arrival.


No Show Policy

In case the renter fails to pick up the car, a no-show fee of EUR 49.50 per booking will be charged.


Age Requirements

You can drive an Avis car if you are 23 years and older with a valid driving licence for at least 3 years old for the car groups A, B and H. Drivers aged 25 years old and older with a driving licence valid for at least 1 year can drive car groups: C, D, E, F, G, M, N, P. Drivers aged 30 years old and above, can drive car groups I, J, K, L, O provided that they hold a driving licence for at least three years.

If you are a young driver from 23 until 24 years, old you can drive the car categories A, B, H and will have to pay a young driver surcharge of EUR 10.00 per day, capped at 10 days (VAT included).

How do I know if there are minimum age restrictions on my rental?
You can find out if there are any age restrictions for your rental when you book or by checking your booking confirmation email or calling the reservations team.

Are there any maximum age restrictions?
There are no maximum age restrictions as long as you have a valid driver's license for at least one year.

I’m over 70 do I need to provide extra information or pay a senior driver surcharge?
If you or any of your drivers are over 70, please let us know before picking up the vehicle. In some locations, we may need to seek approval from our insurer before renting to you. Without approval from our insurer, the reduced CDW waiver option may not be available.


Delivery and Collection

Is it possible for a vehicle to be delivered to my location?
Yes, some of our rental locations offer a Hotel Delivery Service where we can deliver the vehicle and any pre-booked optional extras to the hotel and time of your choice. However, if you wish to have the vehicle delivered, it is important to be present at the delivery location during your requested delivery period and have the necessary items listed in the booking terms and conditions and rental terms and conditions section called 'What you need to rent the vehicle.'

Please note that you will be responsible for paying the fuel used to deliver the vehicle to you at the Pay on Return rates, unless you opt to purchase Fuel up Front. The delivery fee varies depending on your rental location and where you want the vehicle delivered. Typically, within town limits, you can expect the fee to be between EUR 20 and EUR 25.

To request delivery, please give us at least 4 hours notice. While we may be able to accommodate shorter notice requests, it's best to confirm with the rental station or Reservations team.

If you prefer to collect the vehicle, some of our rental locations offer a Collection Service where we can collect the vehicle and any optional extras at a time and place of your choosing. To use this service, you must be available to hand over the vehicle.

When returning the vehicle, you will be responsible for paying the fuel used to return the vehicle to our nearest rental location at Pay on Return rates unless you purchase Fuel up Front. The collection fee varies depending on your rental location and where you want the vehicle collected from. Generally, you can expect the fee to be between EUR 20 and EUR 25.

To request collection, please give us at least 24 hours' notice. If you need to request collection with shorter notice, please check with the Reservations team.

If the main driver is not present when we come to collect the vehicle, a charge will apply. Additionally, if the vehicle, keys, accessories, documents, or optional extras are missing, you will still be charged for the collection. You'll then need to book a new collection and pay another collection fee, or you can bring the vehicle back to the rental location yourself.


Fuel Policy

Do I need to return the vehicle with a full tank of fuel?
Yes, it is required that you return the vehicle with the same amount of fuel it had when you picked it up, which is usually a full tank. At the end of the rental period, you should refuel the vehicle at the closest gas station and keep the receipt as proof. Failure to return the vehicle with a full tank and without a fuel receipt may result in additional charges.

Fuel Options

I am looking to travel a distance of over 120 kms and would like to ensure a hassle-free journey. Is there a fuel option available for me?

Yes, we offer a Fuel Up Front option. You can pay for a full tank of fuel based on the manufacturer's stated fuel tank capacity for your vehicle, along with our refuelling costs. You can then return the vehicle with whatever fuel is left in the tank, even if it's almost empty, as long as the engine is still running.

Can you guide me on determining the fuel tank cost?
During the rental period, Fuel Up Front will be charged based on the average fuel price in Cyprus, which is mentioned in the EU fuel index: http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/bulletin_en.htm. Just to clarify, any unused fuel will not be refunded.

Is it possible to use Fuel Up Front service anytime?
Unfortunately, no. In order to utilize Fuel Up Front service, you must request it during the vehicle pickup process.

If your travel distance is less than 120 kilometers, it is still recommended to fill up the tank near the return location and provide a copy of the receipt to avoid any inconvenience. Even if the fuel gauge shows "full", it might not be accurate. In case you are unable to fill up the tank or show a receipt, EZ Fuel cover can be applied to cover the refueling costs.

What is the cost of EZ Fuel?
The price varies based on your rental location, but you can expect to pay a flat rate between EUR 15.00 and EUR 20.00.

What are my options if I don’t return the vehicle full and haven’t bought Fuel up Front?
Pay on Return will apply if you have driven more than 75 km and:

  • Don't buy Fuel Up Front
  • Don't return the vehicle with a full tank


How do I calculate the cost of Pay on Return?
When you rent a vehicle from us, the amount you pay for fuel is determined by the fuel gauge that was installed by the factory. We round down to the nearest eighth (1/8) of a tank, based on the fuel tank capacity stated by the manufacturer. At the end of your rental period, we charge you for any fuel that is missing, as well as a EUR 20 refuelling fee. This fee covers the cost of us driving to the closest petrol station on short notice and potentially delaying the next customer's rental.


Miscellaneous Information

Can I let anyone else drive?
Yes, but only if they are listed on the rental agreement. You are not permitted to allow anyone else to drive the vehicle. For each Additional Driver permitted to drive the vehicle, we charge a fee of EUR 7.00 per day, per driver (including VAT).
All extra drivers must fulfill our age, driving license, and identification requirements. To learn more, refer to the “Age Information” and “Driving License and ID Requirements” sections of this document.
If any additional driver does not meet our age restrictions, we will also impose a driver surcharge. To learn more, refer to the “Age Information” section of this document.

Can I pick up the vehicle outside your normal opening hours?
You can pick up your car at no extra cost at Larnaca and Paphos Airport, outside of office hours . Provide that your flight number, contact phone number, and payment card details are mentioned on your booking, if not sure please contact our Reservation Team to confirm.
Please note that both Larnaca and Paphos Airport there is a key box available to return the car keys.
The out of hours fee for all station is 60.00 EUR.

My rental has a mileage allowance.
I have exceeded my mileage allowance, and I'm wondering what the cost will be for the excess mileage.

We offer some vehicles with unlimited mileage, but if a mileage allowance applies to your rental, it will be specified in your rental agreement and confirmation email. If you exceed the mileage allowance, the cost will vary depending on the vehicle and location, but typically ranges from 12 cents to 75 cents per kilometer driven over the limit. Your rental agreement will outline the exact charge for excess mileage.

Is smoking allowed in the vehicle during the rental period?

No, smoking is strictly prohibited in the vehicle. If we detect any evidence of smoking during the rental period, a specialist cleaning fee will be applied.

I have been caught speeding, and didn't pay a parking charge, what will I have to pay?

As the registered owner of a vehicle, if a traffic offence occurs, the relevant authorities will notify us to identify the driver. In order to cover the costs involved in this process, we will charge an administration fee for our service. However, if you wish to dispute the offence, it is important to contact the authorities directly upon receiving the re-issued penalty charge notice. This notice will contain details of the dispute process, as well as all the necessary contact information for the authority.

I am concerned that I have left the interior of the vehicle in a very dirty and smelly state. Will I be charged for cleaning it?
Yes, if the interior of the vehicle is excessively muddy, dirty, stained, or smelly and our regular cleaning procedure is insufficient to fix it, then you will be charged a Specialist Cleaning Charge of between EUR 30.00 and EUR 90.00.

Is it possible that I won't be given a car?

If you are a local resident, you may be asked to provide us with a copy of your utility bill. In case you fail to provide us our staff may refuse to provide a car.
Our staff may refuse to provide a car if they believe the driver is unfit to drive or if anyone in the group is behaving in a threatening or abusive manner, or putting others' safety at risk. In such cases, the lessee will not receive a refund or compensation.

I want to keep the vehicle for longer, what should I do?
If you would like to keep the vehicle for a longer period of time, it is necessary to give a 24-hour notice at the latest before the end date and time specified in your rental agreement. Additional days will be charged at the 'pay at location' rates, subject to the availability of the vehicle. It's important to keep in mind that if you do not return the car at the agreed-upon time, your insurance will no longer be valid. In the event that you fail to extend your rental and return the vehicle late, you will be charged for the additional days at local rates, and a late return administration fee will be added for each day.

Roadside Assistance
If a mechanical failure occurs while using our vehicles within the Republic of Cyprus, we offer free roadside assistance or recovery. Our vehicles are regularly maintained to meet the manufacturer's standards, ensuring they are roadworthy when you pick them up. Although mechanical failure is rare, you can contact the emergency helpline for assistance. You can find their contact details on the signed rental agreement or key ring.

What happens if I break down because of a non-mechanical failure?

If you experience a breakdown due to a non-mechanical issue, please notify us immediately. Let us know if there was an accident and if you require further assistance. We will arrange for help, but there will be an additional cost for this service. The charges may include, but is not limited to:

  • Call out fee EUR 85.00 plus recovery costs
  • Repair costs
  • Loss of use
  • Repatriation costs
  • A damage processing fee of EUR 45.00 (only applicable if damage has also occurred).
  • Any costs to take you, and/or any of your passengers, to another location.


Please note: that in case of an accident we must give an authorization for any repairs or replace a vehicle.

Do you offer any products that can help me if I experience a non-mechanical breakdown?
Our Roadside Assistance Plus program offers assistance if you experience the following:

  • Dead battery
  • Flat tire
  • Locked keys in the vehicle
  • Lost keys
  • Running out of fuel

This service is available ony within the Republic of Cyprus. You will only be responsible for paying for any necessary items needed to get your vehicle back on the road, such as fuel or new tires.

What is the cost of Roadside Assistance Plus?

The price may vary based on your rental location, but it typically amounts to EUR 5.00 per day, including VAT.

What happens if I don’t return the incident report form?
In case of an accident or damage to the vehicle, keys, accessories, documents or optional extras, it is important to fill out an incident report form. Failure to return the form will result in a charge for the cost of repair or replacement, up to the excess amount, as well as a damage processing fee of EUR 45.00. For additional information or questions, please reach out to our customer service team.

Under what circumstances should I avoid using the vehicle?
The vehicle should not be used by the customer for the following reasons:

  • Carrying more passengers than legally permitted.
  • Transporting goods in violation of customs regulations or in any other illegal manner.
  • Carrying passengers or property for any form of payment, whether expressed or implied.
  • Towing any vehicle, trailer, or other object.
  • Participating in motor sports events.
  • Driving under the influence of alcohol or drugs, or allowing anyone else in such a condition to drive the vehicle.


One Way Rentals

Is it possible to pick up a rental vehicle from one location and return it to another?

Yes, some rental locations offer the option to collect the vehicle and any additional extras from one location and return them to another within the Republic of Cyprus. The cost, if applicable, will be included in the rate quoted at the time of booking. Please note that an extra fee may apply if you decide to change any of the stations mentioned in the booking.

What is the cost of the One-Way fee?

The price for the One-Way fee varies depending on the rental location. If you are interested in picking up a vehicle and dropping it off at a different location within the same country, you can expect to pay between EUR 20.00 and EUR 70.00.

How can I request a One-Way rental?

You can request a One-Way rental when you book your rental or ask for it when you arrive at the rental location. If you requested a One-Way rental when you booked, the fee will already be included in your rental price.

If I did not request a One-Way rental but decide to return the vehicle to a different location, how much will it cost?
If you did not request a One-Way rental but decide to return the vehicle to a different location, you will be charged a One-Way fee based on the "pay at location" prices available on the day of your return. Please note that the price will depend on the rental location.


Rental Options

The prices for additional services that you select during booking will usually remain the same when you pay. However, circumstances beyond our control, such as exchange rates, may cause changes in prices.
Please note that the following items are available upon request during pick-up.

Avis Travel Partner
Unfortunately, we do not offer the Avis Travel Partner at this time.

Customers with disabilities
If you have a disability and are looking for adapted vehicles or hand controls, we regret to inform you that we do not currently offer these services. We apologize for any inconvenience this may cause.

Popular optional extras to rent
I have small children, do you offer child seats?
Yes, we offer Baby, Child and Child booster seats. A Baby seat is typically suitable for a child from birth, weighing no more than 13 kilos. A Child seat is typically suitable for a child weighing between 9 and 18 kilos. A Booster seat is typically suitable for a child weighing between 18 and 45 kilos.

Please be aware that it is your responsibility to ensure that the child car seat is properly installed before driving. In Cyprus, children are required to use a child car seat until they reach a height of 135cm.

How much are your child seats?
The fee for renting a Baby seat is EUR 7.50 per day. (Vat Included)
The fee for renting a Child seat is EUR 10.00 per day. (Vat Included)
The fee for renting a Child Booster seat is EUR 5.00 per day. (Vat Included)

In the event that the seat is damaged, lost or stolen, the cost of a replacement will be at market value.

I'm not familiar with the area; can I rent a GPS (satellite navigation system)?
Yes, the fee for renting a GPS is EUR 12.00 per day. (Vat included)

If the GPS is damaged, lost or stolen, you'll have to pay for a replacement, at the market cost.

Do you offer an audio tour guide service on your GPS?
No, unfortunately we do not offer an audio tour guide service at this time.

I want to be able to access the internet anywhere I go, do you offer a solution?
Yes, we offer Mobile Wi-Fi devices.

Please note: In many countries, including Cyprus, it is illegal to drive while using a handheld mobile phone, tablet or other communications device. It is your responsibility to drive safely and according to the laws of the country you’re driving in.

How much does Mobile Wi-Fi cost?
The fee for hiring mobile Wi-Fi will be EUR 9.00 a day. (Vat Included)

If the mobile Wi-Fi device is damaged, lost or stolen, you'll have to pay for a replacement, at the market cost.

Winter equipment to rent
I'm concerned about the road conditions, do you offer all-weather tyres?

No, unfortunately we do not offer all weather tyres at this time.

I'm going skiing, do you offer snow chains?
Yes, we do offer snow chains, on request. The fee for hiring snow chains will be EUR 5.00 per day. (Vat Included)

I'm have brought my own skis with me, do you rent ski racks?
No, unfortunately we do not offer ski racks at this time.

I've left my hands-free kit behind, do you rent them?
No, unfortunately we do not offer hands-free kits at this time.

I'm moving items, do you rent blankets?
No, unfortunately we do not offer blankets at this time.

I'm moving items, do you rent trolleys?

No, unfortunately we do not offer trolleys at this time.

Optional extras available to buy

I've left my USB charger behind, do you sell them?
No, unfortunately we do not sell USB chargers at this time.

I've left my mobile charger behind, do you sell them?

No, unfortunately we do not sell mobile chargers at this time.

I want to charge my device in the car, do you sell car chargers?
No, unfortunately we do not sell car chargers at this time.

I've left my iPhone 5 cable behind, do you sell them?
No, unfortunately we do not sell iPhone 5 cables at this time.


Travel Into Other Countries

Can I take the vehicle to other countries?
Unfortunately, drivers are not allowed to take the vehicle outside of the Republic of Cyprus under any circumstances. The vehicle's protection and road assistance cover are also limited within the Republic of Cyprus and the Army bases of Dhekelia, Akrotiri, and the UN Buffer Zone.

It is important to note that it is strictly prohibited to drive an Avis car across the Green Zone and into the Northern area, which is occupied by Turkish military forces. If you require further information, please contact the Cyprus Reservations team.

Avis cars are insured for use within the territory governed by the Republic of Cyprus. However, if you plan to cross into the Turkish occupied area, please contact Avis Cyprus in advance to ensure you are properly informed about the potential consequences and risks.